27 ian. 2014

Tort Toffifee cheesecake

  Acest tort este putin mai laborios meritand tot efortul, este foarte bun si aspectos. Nu este foarte greu de preparat doar ca necesita timp nu de preparare, este vorba de timpul de racire intr-e straturi.
Reteta de la "enjoy dessert"


Ingrediente pentru crusta in tava de 24 cm :
- 350 gr biscuiti digestivi zdrobiti
- 150 gr unt topit
- 3 linguri cacao
- 2 linguri zahar
- 2 linguri lapte
- 1 lingurita scortisoara

Ingrediente caramel :
- 150 gr zahar
- 4 linguri apa
- 1 lingurita sare (modelul ca cele de cafea)
- 70 gr unt
- 70 ml smantana grasa
- 50 gr alune (100 gr am pus eu)
- 50 gr arahide (nu am avut)

Ingrediente ciocolata strat 1:
- 80 gr ciocolata neagra
- 1 lingura de ulei
- 1 lingura de lapte

Ingrediente crema de branza :
- 300 gr branza
- 100 gr smantana
- 100 gr ciocolata alba
- 150 ml frisca
- 1 zahar vanilat (1/4 pastaie de vanilie am pus)
- 4 gr gelatina granule

Ingrediente ciocolata strat 2:
- 100  gr ciocolata neagra
- 1 lingura de ulei
- 2 lingura de lapte

Ingrediente decor :
- bomboane toffifi optional
- 100 gr frisca batuta

Prepararea :
- se face in mai multe etape

Etapa 1  Crusta :
- biscuitii se zdrobesc (eu i-am zdrobit in robot) apoi se pun intr-un bol incapator si se amesteca cu cacaoa, zaharul, scortisoara, laptele si untul topit.
- compozitia se pune intr-o tava si cu lingura se apasa si se intinde si pe margini spoi se lasa la frigider cam 30 minute.


Etapa 2 Caramelul :
- se pune la caramelizat zaharul (avand grija sa nu se arda) apoi se adauga untul, smantana, sarea, apa si alunele (arahide nu am avut ) apoi se lasa putin la racit dupa care se toarna peste biscuiti si se tine la frigider cam 30 minute.


Etapa 3 ciocolata 1 :
- se pune la bai - mari ciocolata , uleiul si laptele apoi se toarna peste caramel si iar se pune la frigider pentru 30 minute.


Etapa 4 crema :
- ciocolata se topeste la bai - mari
- gelatina se prepara conform instructiunilor de pe ambalaj.
- frisca se bate spuma cu mixerul.
- branza se mixeaza cu smantana si vanilia apoi se amesteca toate ingredientele si se pun in tava apoi punem tava in frigider pentru 30 minute.



Etapa 5 ciocolata 2 :
- se pune la bai - mari ciocolata, uleiul si laptele apoi se toarna peste crema si se tine la frigider pentru 30 (sau de seara pana dimineata ).


Decorarea tortului :
- se bate spuma frisca din care facem niste moturi si ii ornam cu bomboane toffifi din loc in loc.

P.S  gustul de caramel sarat este surprinzator dar bun, sper sa va placa si voua (eu am sa-l incerc si fara sare data viitoare la cererea sotului).








Niciun comentariu: