9 sept. 2015

Gem de pepene galben


Pepenele galben este un fruct pe care ori de cate ori am ocazia il  savurez cu placere dar daca este inghetata, suc sau in orce combinatie nu este deloc pe gustul meu, asadar nici gemul de pepene galben nu este pe placul meu.
 Daca va place inghetata sau prajitura cu pepene galben nu ezitati sa preparati un gem din el.
Gemul nu am sa il arunc ci il voi oferit cadou.

Ingrediente :
- 2 kg pepene galben curatat
- 500 gr zahar
- 1/2 pastaie de vanilie

Prepararea :
- intr-o oala incapatoare se pune pepenele curatat si taiat in bucati mici si se fierbe la foc mic (nu va speriati ca va fii foarte lichid este normal).
- gemul se fierbe cam 30 minute apoi se adauga zaharul si pastaia de vanilie si se mai fierbe inca 30 - 40 minute amestecand continu.
-borcanele se spala si se sterilizeaza (reteta aici) apoi gemul asa fierbinte se pune in borcane, care se capseaza apoi se intorc cu capacul injos pentru sigilare apoi se aranjeaza in tava si se acopera cu un prosop ud si se pun in cuptor la 140 grade pentru 30 minute dupa care se lasa la racit in cuptor.
- borcanele se eticheteaza apoi se depoziteaza in camara, (eu le fac cadou ;) .
Pofta buna si spor la treaba  !!!











Niciun comentariu: