28 feb. 2014

Tort Bavareza cu ciocolata

 Crema bavareza, tot am auzi de ea dar nu am mancat niciodata, de facut nici vorba. De aceea am hotarat sa o pregatesc, m-am documentat si am pregatit-o iata ce a iesit.

Ingrediente pentru blat cu cacao :
- 3 oua
- 90 gr zahar
- 50 ml ulei
- 150 gr faina
- 110 ml lapte
- 20 gr cacao
- 1 lingurita praf de copt
- un praf de sare

Preparare blat cu cacao:
- intr-un bol se amesteca cu mixerul galbenusele cu zaharul, uleiul si laptele pana se albeste apoi se amesteca cu lingura usor cu faina, cacao, praful de copt si sarea.
- compozitia se pune intr-o punga de ornat (sau punga de plastic si se taie la varf).

Ingrediente pentru blat simplu :
- 3 oua
- 90 gr zahar
- 50 ml ulei
- 170 gr faina
- 110 ml lapte
- 1 lingura praf de copt
- un praf de sare

Preparare blat:
- se prepara la fel ca si celalalt doar ca nu se pune cacao.
- din acasta compozitie se poate face ori doua blaturi ori va puteti juca asa ca si mine
- eu am facut doua blaturi intercalate adica am facut niste lini una alba una neagra si din ce a ramas am facut si una rotunda.
- tava se pune in cuptorul incins la 180 grade cam 20 - 25 minute sau pana trece testul scobitori, apoi se lasa la racit.




Ingrediente pentru crema :
- 4 galbenusuri
- 4 linguri de zahar
- 500 ml lapte
- 130 gr ciocolata neagra
- 700 ml frisca
- 6 foi de gelatina
- vanilie
- bomboane cu alcool (optional)

Prepararea cremei :
- foile de gelatina se inmoaie in apa.
- laptele se pune la fiert.
- galbenusele se freaca bine cu zaharul si vanilia apoi se toarna laptele fiert firicel amestecand tot timpul si se pune iar pe foc pana se ingroasa crema apoi se ia de pe foc si incorporeaza foile de gelatina stoarse de apa.
- rupem bucati de ciocolata si le incorporam in crema apoi se lasa la racit.
- frisca se bate spuma apoi se amesteca cu, crema racita.

Montarea :
- o tava cu pereti detasabili se captuseste cu folie de plastic, apoi se pune blatul rotund si se captuseste cu blatul pe margini apoi se umple cu crema.
- tortul se tine la frigider cam 4 - 5 ore apoi se scoate inelul tavi si se pune pe un platou si se orneaza cu bomboane.

Pofta buna !!!    

Inspirat de pe : www.retetedesuflet.ro



















Niciun comentariu: