24 mai 2015

Gem de Rubarba


Daca va ganditi ca este mai greu sa stiti ca si gemul de rubarba se prepara la fel ca toate gemurile de fructe, adica fructul si zaharul se pun la fiert apoi se pun in borcane sterile si cam atat. Deci reteta este la fel dar am sa o mai scriu pentru cei care nu o stiu prea bine.

Mie m-au iesit 10 borcanele de 200 ml.
Ingrediente  :
- 2,6 kg rubarba curatata pentru care am cumparat aproximativ 3,5 kg rubarba asa cum o gasiti in magazine.
- 800 gr zahar
- o pastaie de vanilie
- zeama de la o jumatate de lamaie

Prepararea  :
-  rubarba se curata apoi se taie dupa care se pun intr-o oala incapatoare ( in care se va fierbe gemul) si se amesteca cu zaharul si pastaia de vanilie apoi se pune oala in frigider pana adoua zi.
- gemul se pune la fiert domol cam o ora si jumatate amestecand cu lingura de lemn se nu se prinda.
- gemul se pune in  borcane sterile apoi se pun in cuptorul incins  la 130 grade pentru 30 minute dupa care se lasa la racit si se eticheteaza ( eu obisnuiesc sa pun etichete autoadezive pe care trec tipul de gem, data si numele meu).

Pofta buna  ! ! !

Adaug cateva poze sa vedeti cum mi-a iesit.

















Niciun comentariu: