14 apr. 2013

Prajitura indian

  Aceasta reteta o am din vechiul meu retetar, scris de mana pe un caiet studentesc. Cum zilele acestea ma uitam prin el mi-am amintit de gustul bun al acestei prajituri si am hotarat sa public reteta pe blog.

In primul rand avem nevoie de 2 foi de napolitana mici pentru ca tava in care am facut tortul este mai mica 28 x 20 cm

Ingrediente blat 1 (avem nevioe de 2 blaturi 1 deci il facem de 2 ori sau dublam ingredientele):
- 2 oua
- 2 linguri de zahar
- 2 linguri de faina
- 1 lingurite de praf de copt

Ingrediente blat 2 avem nevoie doar de 1 blat :
- 2 oua
- 2 linguri de zahar
- 1lingura de faina
- 1 lingura de cacao
- 1 lingurita praf de copt

Ingrediente crema1
- 4 albusuri de ou
- 100 gr zahar
- 80 gr alune nesarate si prajite

Ingrediente crema 2
- 4 galbenusuri de ou
- 150 gr zahar praf
- 6 linguri cafea
- 30 gr cacao
- 200 gr margarina

Prepararea blatului 1 :
- se separa ouale, albusul se bate cu mixerul si se adauga zaharul apoi se incorporeaza galbenusurile si faina amestecata cu praful se copt apoi se pune in tava acoperita cu hartie de copt.
- se coace in cuptorul incins la 170 grade 5-7 minute sau pana trece testul scobitori apoi se repeta operatiune si la blatul 2.


Prepararea cremei 2 ( incepem cu ea pentru ca trebuie lasata la racit) :
- galbenusurile se bat pe aburi cu telul , zaharul, cafeaua si cacao pana se formeaza o pasta care se lasa la racit.
- margarina se mixeaza pana ce se face spuma apoi din crema se pune cate putin in margarina si se bate avand grija sa nu se taie crema.


Prepararea cremei 1
-  albusurile cu zaharul se bat pe aburi cu telul apoi se adauga alunele taiate si se intinde asa calda pe foile de napolitane.

Asamblarea:
- deci avem 2 foi de napolitane, 1 blaturi cu cacao si doua simple.
- peste foaia de napolitana se pune crema 1 apoi blatul simplu si crema 2 peste care se pune blatul 1 cel cu cacao, apoi crema 2 blatul simplu peste care se pune crema 1 si foaia de napolitane.

Servirea si ornarea:
- eu am optat pentru al imparti in bucati egale si au iesit 8 pe care am pus toping de ciocolata si cate un ou de napolitana si o frunza de menta pentru prospetime.

Pofta buna !!!









Niciun comentariu: