24 dec. 2012

Cozonac cu mac "coarda"

Nu e craciun fara cozonac cu mac la noi asa ca va arat cum fac eu cozonacul, nu ca asa fi experta.
Ingrediente aluat:

- 700 gr faina
- 200 gr zahar
- 300 ml lapte
- 100 gr unt
- 2 oua
- 25 gr drojdie
- 1 lingura coaja de lamaie (ramasa de la limoncello)
- sare
- zahar vanilat
- esenta se vanilie

Ingrediente pentru umplutură:
- 400 gr mac macinat
- 150 gr zahar
- 150 ml lapte
- zahar vanilat
Prepararea:
-  macul se macina cu zaharul apoi se pune la fiert cu laptele si zaharul vanilat apoi se lasa la racit.
- drojdia se desface in laptele caldut, apoi se pun toate ingredientele la temperatura camerei (mai putin albusul de la oua) si se framanta bine (eu ca de obicei le pun in masina de paine) apoi se lasa la dospit pana volumul se dubleaza.
- aluatul dupa dospire se imparte in doua se intinde pe planseta si se pune jumatate din mac si se ruleaza. (eu am taiat capeti si am facut o floare pentru ca tava mea este mica)
- cozonaci se lasa din nou la dospit apoi se ung cu albusele batute spuma si se coc la cuptorul incins pe gratarul de jos la 180 grade.
Pofta buna si Craciun fericit !!!












Niciun comentariu: