2 feb. 2013

Tortulete din zahar ars

    Reteta aceasta o fac ori de cate ori vreau o apreciere de la nepotul meu Ale pentru ca este tortul lui preferat.

Ingrediente pentru 6 tortulete :
- 260 gr zahar
- 500 ml lapte
- 6 oua
- 70 gr faina
- 1 pastaie de vanilie
- 1 lingurita de praf de copt

Prepararea se face in 3 etape dupa cum urmeaza :
Etapa 1
- se ia 100 gr de zahar si se pune intr-o tigaie in care se caramelizeaza apoi se inparte in mai multe parti egale in recipiente mici sau se pune intr-o tava si se face un tort dar nu mai mare se 26 cm
Etapa 2
- peste zaharul caramelizat se pune un amesteca din 3 oua intregi, lapte, 100 gr zahar, pastaia de vanilie si se anesteca bine apoi se pune in cuptorul incins la 190 grade pentru 20 minute pana se leaga.
Etapa 3:
- celelalte 3 oua le despartim galbenusul de albus si le punem intr-un castron
- albusul se bate cu 60 gr zahar apoi se amesteca usor (sa nu scoatem aerul) cu faina amestecata cu praful de copt si galbenusul frecat putin si aceasta
- compozitia se pune peste cealalta apoi se pune iar in cuptor cam 20 minute sau pana trece testul scobitori.
       La ornare eu am folosit frisca cu o cireasa confiata in varf iar linga am pregatit o felie de coaja de portocala umpluta cu gelatina.

Servirea:
- eu am servit acest desert delicios cu frisca, dar se poate servi si cu înghetata, gem, sau cu ce doriti.

Pofta buna !!!












Niciun comentariu: