10 nov. 2012

Tort ,, Dulcinea"


     Este o prajitura de fapt dar eu am transformato intr-un tort pentru ca eu ador torturile si o asemenea prajitura merita efortul.
    Reteta o am de la mama, ea o facea adesea acasa.
 Ingrediente pentru foi:
- 150 gr zahar
- 800 gr faina
- 4 linguri miere
- 8 linguri lapte
- 1 lingura grasime (untura)
- 2 oua
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu stins cu otet
- coaja rasa de portocale.

Prepararea foilor:
- mierea, zaharul, laptele si untura se fierb bine si apoi se lasa la racit.Cand sa racit se amesteca cu ouale, bicarbonatul si faina si se fac 4 foi, care se coc in cuptorul incalzit la 180 grade cam 10 minute.

Ingrediente pentru crema:
- 4 linguri gris
- 500 ml lapte
- 250 gr unt sau margarina
- 250 gr zahar praf
- esenta de vanilie
- coaja rasa se portocale
- gem de caise sau ceva gem acrisor.

Prepararea cremei:
- laptele si grisul se fierbe apoi se adauga jumatate din zaharul si coaja de portocala si esenta de vanilie apoi se lasa la racit.
- untul se freaca spuma cu zaharul ramas apoi se amesteca cu compozitia de mai sus si apoi se unge o foaie cu crema, adoua cu gem, a treia cu crema si ornam dupa plac si o lasam cateva ore ca sa se inmoaie (eu am lasat-o peste noapte pana dimineata).

Pofta Buna!!! Sper sa va placa.










Niciun comentariu: